
دکتر بابک حاتمی
مدیر عامل
مدیر واحد مشاوره تحصیلی و شغلی
پست الکترونیکی: hatamibabak@ut.ac.ir
وب سایت: babakhatami.com
سرای فرهیختگان ساعی «CFC»، (شرکت سهامی خاص)، در تاریخ 1396/05/11 تحت شماره 513287 در اداره ثبت شركت ها و موسسات غيرتجاري تهران به ثبت رسیده است.
پیشرو در حوزه استعداد یابی، شناخت توانایی های فردی و پرورش و هدایت استعداد های آینده ایران اسلامی
مدیر عامل
مدیر واحد مشاوره تحصیلی و شغلی
پست الکترونیکی: hatamibabak@ut.ac.ir
وب سایت: babakhatami.com
پست الکترونیکی: cfcir.com@gmail.com
تلفن: 02166916825
آدرس: تهران، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک 7 واحد 10
کد پستی: 1313975457
هر انسانی دارای استعداد و توانایهای برجستهای نسبت به دیگران میباشد. این استعداد و تواناییها که در عموم افراد به صورت نهفته قرار گرفته، رشدپذیر و قابل پروش میباشند.
كشف این توانای و استعداد به عنوان نخستین گام موفقیت محسوب میشود. اما مرحله دشوار و اصلی، شكوفا كردن و پروراندن استعداد میباشد؛ به نحوی كه فرد از ابتدا در مسیری روشن و هدفمند كه در آن مستعد است، پرورش یابد. این امر نه تنها به پیشرفت سریعتر فرد منجر خواهد شد بلكه بالا بردن انگیزه و رضایتمندی او را نیز در پی خواهد داشت؛ چرا كه بیشترین زمان هر فرد پس از تحصیل صرف شغل او میشود. بسیاری از والدین استعداد را با علاقه اشتباه میگیرند، در حالی كه استعداد از سه فاكتور تشكیل شده كه «علاقه»، تنها فاكتور اول آن است. فاكتور دوم «توانای جسمی» و فاكتور سوم «توانای روانی» میباشد.
بنابراین ممكن است استعداد یك شخص تا مدتهای طولانی گاه تا پایان عمر در وی نهفته باقی بماند.
موسسه CFC علاوه بر بروزترین نرم افزارها و آزمون ها، با بهره گیری از پزشکان متخصص و روانشناسان مجرب؛ به استعداد یابی کودکان و نوجوانان با حداقل ضریب خطا می پردازد. این موسسه با برگزاری دورهها و كارگاههای آموزشی براساس سنجش و مقطع سنی آزمودنی، زیر نظر كارشناسان و مشاوران متخصص، علاوه بر تثبیت روند آموزش و پرورش كشور، با ایجاد انگیزه و شرایطی مناسب، زمینه را برای پرورش توانایهای آزمودنی فراهم میكند.
کودکان (مهدکودک و پیش دبستانی):
کودکان بالای چهار سال تحت آزمون های مختلف تستی و عملی CFC قرار میگیرند تا در نتیجه آن، استعدادهایشان شناخته و در جهت ارتقا آن ها، برنامه های متناسب ارائه میدهد و همچنین با شناسایی نقاط ضعف و در راستای کاهش آن ها کارگاه های فردی و گروهی برگزار میکند تا بتواند کمک شایانی به کودک و
والدین، در روند پیشرفت کودک، در مسیری درست انجام دهد.
از آنجایی که هر کودک آینه ای از رفتار والدین در خانواده میباشد، بیشتر نقاط ضعف کودک که در نتایج آزمون مشخص میشود، به همکاری والدین و گاها” اصلاح رفتار والدین نیاز دارد.لذا CFC برای این گروه نیز کارگاه های آموزشی خاصی در نظر گرفته است.
دانش آموزان مقطع ابتدایی :
موسسه برای این گروه از دانش آموزان برنامه هدایت تحصیلی داشته که شامل برنامه ریزی درسی نیز میباشد.همچنین آزمونها و نرمافزارها، معیار سنجش برای تعیین استعداد و نقاط ضعف میباشند؛ لذا موسسه CFC با بهرهگیری از به روزترین نرمافزارهای جهانی و آزمونهای با دقت بالا، با كمترین خطا در این زمینه فعالیت میكند.
با توجه به نتایج آزمون ها CFC خدمات مشاوره ای برای ارتقای نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف انجام داده و با برگزاری کارگاه های فردی و گروهی در صدد بهبود وضعیت دانش آموزان میباشد.
دانش آموزان مقطع اول متوسطه :
استعدادیابی، برنامه ریزی درسی و هدایت تحصیلی از جمله خدماتی است که برای دانش آموزان مقطع اول متوسطه در نظر گرفته شده است.
برای استعدادیابی از این گروه با توجه به گروه سنی آن ها آزمون های متفاوتی انجام میشود که در نتیجه آن میتوان دانش آموز را به راه درست در جهت ادامه تحصیل با توجه به استعداد ها و علایق وی هدایت نمود.
همچنین با توجه به نتایج آزمون ها CFC خدمات مشاوره ای برای ارتقای نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف انجام داده و با برگزاری کارگاه های فردی و گروهی در صدد بهبود وضعیت دانش آموزان میباشد.
دانش آموزان مقطع دوم متوسطه :
موسسه برای این گروه از دانش آموزان برنامه هدایت تحصیلی داشته که شامل برنامه ریزی درسی نیز میباشد. همچنین برای دانش آموزان پایه نهم پکیج ویژه انتخاب رشته و استعدادیابی،با استفاده از بروزترین نرم افزار ها و آزمون های تخصصی را داراست.
با توجه به نتایج آزمون ها CFC خدمات مشاوره ای را برای ارتقای نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف انجام داده و با برگزاری کارگاه های فردی و گروهی در صدد بهبود وضعیت دانش آموزان میباشد.
کنکور :
آزمون کنکور شرایط حساسی است که همه دانش آموزان در انتهای دوره دبیرستان با آن روبه رو می شوند.
موفقیت در کنکور تنها منوط به صرف زمان طولانی برای مطالعه نیست، بلکه در این مرحله توانایی های دیگری نیز تعیین کننده است. برای مثال می توان از توجه و تمرکز، سرعت عمل، سرعت یادگیری و قاطعیت و صبر و حوصله در پاسخ دهی به سوالات نام برد.
لذا CFC بر آن است تا با برنامه ریزی دقیق و پیشتیبانی همه روزه در طول دوران کنکور بتواند تمامی دانش آموزان تحت پوشش را به خوبی در این مدت هدایت نموده و در انتها بهترین انتخاب رشته را برای این گروه از دانش آموزان انجام دهد.
دانشجویان: (کاردانی- کارشناسی – کارشناسی ارشد – دکتری)
موسسه CFC با بهره گیری از رتبه های برتر رشته های مختلف، توانایی برنامه ریزی درسی در جهت شرکت در آزمون های مختلف را داراست.
موسسه در کلیه مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری میتواند در کنار دانشجویان خدمات هدایت تحصیلی و برنامه ریزی درسی را ارائه داده و در هنگام انتخاب رشته نیزتوسط کارشناسان مربوطه، خدمات انتخاب رشته انجام میشود.
سازمانی:
مهمترین منبع قدرت سازمانها داشتن منابع انسانی منحصر به فردی است که در حوزههای تخصصی گوناگون در اختیار سازمان ها قرار دارند، ولی در اغلب موارد اهمیت این منبع با ارزش و کارساز درنظر گرفته نمیشود و در عمل در مورد نقش حیاتی و استراتژیک آن سهلانگاری میشود. امروزه سازمانها برای بقاء، انتظام و بالندگی خود میکوشند از طریق منابع انسانی فرهیخته در گستره جهانی به رشد سریع، بهبود مستمر، کارآمدی، سودبخشی، انعطافپذیری، انطباقپذیری، آمادگی برای آینده و برخورداری از موقعیت ممتاز در عرصه فعالیت خود نایل شوند. بدون این کیفیتها سازمانها نمیتوانند در مواجهه با بهترینها بهصورت رقابتی و اثربخش عمل کنند. بالندگی سازمانی وسیلهای برای پیشرفت سازمان است که از رهگذر توجه بنیادی به جنبههای انسانی سازمان وارد میشود.
در گذشته، مديران كلاسيك ارزيابي پرسنل را فقط به منظور كنترل كار كاركنان انجام ميدادند، در حالي كه امروزه جنبه راهنمايي و ارشادي اين عمل، اهميت يشتري يافته است. ارزيابي منابع انساني فرايندي است كه بوسيله آن كاركنان در فواصل معيني و بطور رسمي، مورد ارزيابي قرار مي گيرند.
موسسه در کلیه مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری میتواند در کنار دانشجویان خدمات هدایت تحصیلی و برنامه ریزی درسی را ارائه داده و در هنگام انتخاب رشته نیزتوسط کارشناسان مربوطه، خدمات انتخاب رشته انجام میشود.
شناخت كاركنان قوي و اعطاي پاداش به آنها ، ايجاد انگيزه براي بهبود عملكرد آنان و ساير كاركنان، همچنین برنامه ريزي براي توسعه، تدوين مدلهاي شايستگي، عارضه يابي و جانشين پروري مي تواند از ديگر موارد مهم اين امر باشد.
در اغلب شرکتها ، پرورش مديران به صورت تصادفي و غير برنامه ريزي شده اتفاق مي افتد . يکي از عوارض رشد اين مشکل، تعداد فزاينده مديران ارشدي است که از خارج از شرکتها جذب مي شوند. نرخ بالاي شکست و ناکامي مديران ارشد نيز از ديگر عوارض اين مشکل است. تعداد زياد مديران عامل ناکام و شکست خورده هم نشان مي دهد که آنها درحوزه هاي محدودي پرورش يافته و قابليت کسب کرده اند و به همين دليل در مواجه شدن با محيط و شرايط چالشي، فاقد وسعت نظر و زمينه هاي استراتژيک لازم هستند.
تمايل مديران ارشد موفق به تغيير شغل و شرکت، برابعاد اين کمبود مي افزايد و آن را تشديد مي کند.
مديران جوان با جابه جايي هاي مکرر به دنبال مسئوليت بيشتر، اثرگذاري مطلوبتر و ثروتمندتر شدن می باشند. اين مديران تصور مي کنند بهتر است به جاي دنبال کردن و يافتن ارتباط بلند مدت با يک شرکت، از طريق جابه جا شدن بين شرکت هاي مختلف منتفع شوند. به عبارت ديگر جابه جايي هاي رو به رشد در شرکتها ی مختلف جاي باقي ماندن در يک شرکت و بالا رفتن از پله هاي مسير رشد شغلي را گرفته است.
همزمان با وقوع اين چالش ها در دنياي مديران و استعدادهاي مديريت، سيستم هاي قديمي مديريت نيز درحال بازسازي و تحول هستند. توجه همزمان به حفظ استعدادها از يک سو و پرورش قابليت ها و شايستگي هاي آنها از سوي ديگر باعث طراحي مجدد سيستم هاي کهنه مديريت منابع انساني شده است و لزوم شناسایی جایگاههای شغلی ، استعدادیابی منابع انسانی و ایجاد ذخایر استعداد باید در الویت های اولیه شرکتها قرار گیرد.
لذا موسسه سرای فرهیختگان ساعی بر آن است تا این فرایند را برای موسسات و شرکتها در ایران فراهم نماید تا با خیالی آسوده تر کارکنان خود را گزینش نموده و با نتایج حاصله بتوانند تصمیماتی استراتژیک در راستای ارتقای سازمان خود گرفته و روند شایسته سالاری را در جهت انتصبات صحیح مدیران طی نمایید.
به امید داشتن ایرانی آبادتر.
استخدام:
CFC با استفاده از كادری مجرب و متخصص در زمینه استعدادیابی شغلی فعالیت میكند که طی پروسهای تخصصی با استفاده از بهروزترین نرم افزارهای جهانی و بهرهبری از روانشناسان و مشاوران برجسته؛ نقاط قوت، ضعف و نیز استعداد ها را در زمینههای متفاوت شناسایی میکند؛ و پس از آن طی برنامههای مدون و اصولی براساس سنجش و مقطع سنی، همراه با تیمی متخصص در هر رشته به پرورش زیربنای آن استعداد میپردازد و آزمودنی میتواند با شناخت استعداد های خویش در جهت پیدا کردن شغلی در خور استعدادهایش و با توجه به علایق شخصی در جهت پیدا کردن شغل متناسب با ویژگی های شخصیتی اش گام بردارد.
باشد تا هر کس در جایگاه شغلی و مناسب خود قرار گیرد.